כפר סבא

הרכבת הקלה יצאה לדרך, בינתיים לא ברור לאיזו תחנה

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה על קידום הכנת תכניות מפורטות לקווי הרכבת הקלה שעתידים לעבור גם בהוד השרון וכפר סבא

זאב שרגא 18/04/2019
מסלול קו 1M של הרכבת הקלה
צילום מתוך הודעת מנהל התכנון

הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) החליטה השבוע על קידום הכנת תוכניות מפורטות לשלושת קווי המטרו, השלב הראשון בהקמת פרוייקט המטרו בגוש דן. משמעות ההחלטה הינה סימון והגדרת השטח שיוקצה לטובת קווים אלו, תוך  הגבלת הוצאת היתרים בתחום התוואי המתוכנן.

בהמשך להחלטה תחל הועדה בשלב הבא של דיוק נוסף בתוואי הקווים ומיקומי התחנות, וכן יוכנו תסקירי השפעה על הסביבה שיבחנו את מכלול ההשפעות הסביבתיות של הפרויקט.

מבין שלושת הקווים שמהווים את תחילת הפרויקט להקמת המטרו, קו M1 הוא שנוגע לנו, תושבי אזור השרון. אורכו של הקו 76 ק"מ ומתוכננות בו 56 תחנות - מתוכן 18 יתחברו עם מערכות הסעת המונים מסילתיות (רכבת קלה וכבדה). הקו צפוי לעבור ב-14 רשויות, בהן רעננה, כפר סבא, הרצליה, הוד השרון, רמת השרון, ת"א, חולון, ראשון לציון, נס-ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד. כמו כן, הקו ייתן מענה לאזורי תעסוקה מרכזיים- אזור תעסוקה צפוני רעננה; אזור תעשייה ישן כ"ס, מע"ר (מרכז עסקים ראשי) תל אביב, מע"ר בן צבי, פארק המדע רחובות וצומת בילו.

 על פי התכנון כרגע, מוצע כי קו הרכבת הקלה המדובר ייצא מאזור התעשייה התע"ש בכפר סבא, יעבור לכל אורכו של רחוב ווייצמן, משם יתחבר מערבה לרחוב טשרניחובסקי ואז דרומה אל דרך רמתיים בהוד השרון, לכל אורכה עד הצומת המרכזי, שם יפנה מערבה לרחוב הבנים עד שייצא מהוד השרון לכיוון הרצליה ורמת השרון. הנהלת עיריית הוד השרון, כמו גם עיריית כפר סבא, פועלות כאמור לשינוי מתווה הקווים, בשיתוף עם הוועדה. 

עוד כתבות
חשבנו שיעניין אותך גם...
לא יתקיים עימות פומבי בין המועמדים לראשות העירייה
הפעמון מצלצל בלילה
הפוליטיקה של הוד השרון
הפוליטיקה של הוד השרון
נעצר חשוד בגניבת אופניים
הסאגה שלא נגמרת
חינוך וקהילה בכפר סבא
חינוך וקהילה בכפר סבא
 בועז גור יעמוד בראש רשימת מקומי בחיפה
בועז גור יוביל את "מקומי בחיפה"
דר להבית אקרמן
אילו טיפולים מתאימים לחורף?