כפר סבא

הסוכר: אויב או ידיד?

מהי חשיבות הסוכר עבור הגוף? מאיזה סוכר רצוי להימנע ומהו הסוכר המומלץ? ומה לעשות כשמתחשק חטיף מתוק?

כתב לוקאל 13/01/2019
חופשה נכונה לתזונה בריאה גם בחגים צילום: יחצ הרבלייף

בשנים האחרונות אנו שומעים ללא הרף על הנזקים הבריאותיים הנגרמים בשל צריכת סוכר. מומחים מזהירים שהסוכר מזיק לבריאות ועלול לגרום לבעיות לב, סוכרת, השמנה, לשיניים  ומחלות נוספות. גם משרד הבריאות מבקש לסמן מוצרים עתירי סוכר. יחד עם זאת, באותה נשימה מומחי מזון ממליצים לצרוך פירות, מוצרי חלב ואפילו שוקולד. מבולבלים? הנה כמה עובדות שיעזרו לעשות סדר.


סוזן באוורמן – דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף אומרת: "זכרו שהאמת, כמו תמיד, נמצאת באמצע. האזהרות הללו, חשובות ככל שיהיו, מתייחסות לאנשים הנוהגים לצרוך כמויות גדולות של סוכר, הרבה מעל הכמות המומלצת. יש לזכור כי גלוקוז (הסוכר בגוף) משמש כמקור אנרגיה, דלק בסיסי וחיוני עבור הגוף והמוח, וצריכתו בכמות מדודה הכרחית לכל תפקודי הגוף.


אם כך, היכן הבעיה? בשל ספיגתו המהירה בדם, השפעתו של הסוכר על רמות הסרוטונין במוח היא מהירה וקצרת טווח. לכן, ככל שהסוכר מעובד יותר ונטול מרכיבים תזונתיים נוספים, אנו נזקקים ליותר ממנו והוא עלול להיות בעל השפעה ממכרת של ממש.


לכן, מומלץ לצרוך סוכר כפחמימות מורכבות. צריכת סוכר באופן זה מאטה את התפרקותו בדם ומספקת את האנרגיה הדרושה לגוף לאורך זמן.


מומחי המזון של חברת הרבלייף ממליצים על מזון עם סוכר שמומלץ לאכול:


פירות טריים: המכילים גם ויטמינים וסיבים תזונתיים. מומלץ לצרוך כשלושה פירות ביום; זהו החטיף הנפלא, המזין והמרענן ביותר.


חטיף החלבון: המציע שילוב אידיאלי בין חלבונים לפחמימות, לשחרור קבוע של אנרגיה ושמירה על תחושת שובע לאורך זמן.


שוקולד מריר: ככל שאחוז הקקאו בשוקולד גבוה יותר (70% ומעלה), כך הוא בריא יותר ומספק נוגדי חמצון יעילים.

 

פירות יבשים: אמנם הם מכילים אחוזי סוכר גבוהים יותר, אך מאידך עשירים בנוגדי חמצון, מינרלים וסיבים תזונתיים ויכולים לשמש כממתק טבעי ומזין (זכרו להקפיד על המינון בשל תכולת הסוכר הגבוהה).



מאיזה סוכר  כדאי להימנע? השתדלו להימנע מצריכת ממתקים, שתייה ממותקת וחטיפים מעובדים המכילים סוכרים פשוטים בכמויות גבוהות במיוחד.


לסיכום, סוכר (גלוקוז) הוא מרכיב חיוני התומך בתפקודי הגוף הבסיסיים ביותר; עם זאת, יש להגביל את צריכתו ולהעדיף מקורות בריאים ומזינים יותר.  




עוד כתבות
חשבנו שיעניין אותך גם...
לוח הצגות ומופעים לשבוע הקרוב
לוח הצגות ומופעים לשבוע הקרוב
רואים עתיד – מסע עולמי
התנגדות למבחני המיצב
ההורים ברמת השרון מצטרפים למחאה נגד קיום מבחני המיצ"ב
הפועל כפר סבא במחנה האימון בפולין
למחנה יצאנו
ראש עיריית כפר סבא , רפי סער
365 מעלות של שקיפות
המועצה הדתית הרצליה
למועצה הדתית הרצליה מונו רבנים לחתימות על תעודות נישואין ותעודות הכשר
רגע לפני החופש: קוצרו שעות הלימודים בגני הולא לגילאי טרום טרום חובה בחוהמ סוכות
רגע לפני החופש: קוצרו שעות הלימודים בגני היול"א לגילאי טרום טרום חובה בחוה"מ סוכות
הנחיות לצמצום הזיהום בלג בעומר
הנחיות לצמצום הזיהום בל"ג בעומר